ورزش و سلامتی

انسان شناسی، خدا شناسی، خودشناسی،، عرفان

ورزش و سلامتی

انسان شناسی، خدا شناسی، خودشناسی،، عرفان

مشخصات بلاگ

این صفحه متعلق به گروه سیمرغ عشق است
مطالب ورزش و تندرستی درج می گردد

خواص آلبالو( بخش سوم)

شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۵۹ ق.ظ



همه چیز در مورد آلبالو( بخش سوم)



فواید باورنکردنی  آلبالو

یک لیوان تا سلامتی!

آب آلبالو یکی از مفیدترین آب میوه های طبیعی است که خاصیت های فراوانی دارد. هر قدر رنگ آلبالو تیره تر باشد، میزان آنتوسیانین موجود در آن بیشتر است؛ آنتوسیانین ها زیرگروهی از فلاونوئیدها هستند و به دلیل اثرات مفید در سلامتی، به خصوص به دلیل داشتن فعالیت های آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی و ضد التهابی، قابل ملاحظه اند.

آلبالو

آلبالو میوه ی بومی اروپا و جنوب غرب آسیاست. آلبالو و گیلاس از یک خانواده هستند؛ آلبالو طعم ترش دارد و گیلاس شیرین است. آلبالو از گیلاس اسیدی تر است و از آن در سوپ ها، غذاهای گوشتی و دسرها استفاده می شود.
آب آلبالو می تواند به تنهایی مصرف شود یا به مواد دیگر اضافه شود. به بیان گروهی تحقیقاتی، « بین مواد خوراکی، آلبالو دارای بیشترین خاصیت ضد التهابی است» و شکی نیست که آلبالو دارای خواص بسیار دیگری است که اکنون به آنها خواهیم پرداخت. با استفاده از آلبالو می توان مربای آلبولو، ترشی و شربت آلبالو و پلو آلبالو هم تهیه نمود.

۱-    منبعی از آنتی اکسیدان ها

آنتوسانین موجود در آلبالو، آنتی اکسیدانی قوی است که التهاب و درد مفاصل را کاهش می دهد. آنتوسیانین مانع از فعالیت دو آنزیم COX1 و COX2 می شود؛ این دو آنزیم در تولید پروستاگلاندین ها شرکت دارند که ترکیباتی التهاب زا هستند. آلبالو همانند داروهای ضدالتهاب عمل می کند و با بهبود عملکرد ورزشکاران، میزان مصرف داروهای ضدالتهاب آن ها را کاهش می دهد.

۲-    تنظیم قند خون

آنتوسیانین موجود در آلبالو در سوخت و ساز پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها نقش دارد. آنتوسیانین ها سطح کلسترول، چربی های شکمی و همچنین التهاب را کاهش می دهند. تحقیقات نشان می دهند که آلبالو احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ و همچنین بیماری های قلبی و عروقی مختلف را کاهش می دهد.

۳-    تجدید قوا پس از ورزش

آب آلبالو التهاب پس از ورزش را کاهش می دهد و به این ترتیب به تجدید قوای ورزشکار کمک می کند. آلبالو میزان چربی های اکسیدشده را کاهش می دهد و پس از یک ورزش شدید، مدت زمان تجدید قوا را کمتر می کند.

۴-    منبعی از ملاتونین

ملاتونین هورمونی مغزی است که در تنظیم ساعت بیولوژیک بدن نقش دارد. به بیان دقیق تر، آب البالو نقش مهمی را در مقابله با بی خوابی و دیگر مشکلات  مربوط به خواب ایفا می کند.

۵-   مقابله با آرتروز

آب آلبالو به کاهش میزان نیتریک اکسید در بدن کمک می کند.  این اکسید یکی از عوامل بیماری های ورم مفاصل و آرتروز روماتیسمی است. آنتی اکسیدان های موجود در آب آلبالو میزان این اکسید را کاهش می دهند.

۶-    خواص ضد دیابتی

آزمایش های حیوانی نشان می دهند که آنتوسیانین موجود در آلبالو میزان انسولین را تا ۵۰ درصد افزایش می دهد.

۷-    سلامت قلبی و عروقی

آلبالو همانند داروهای بیماری سندروم متابولیسم عمل می کند. به بیان دقیق تر، آلبالو به کنترل چربی و قند و در نتیجه، به کاهش فشار خون کمک می کند.

۸-    خواص ضد سرطانی

آلبالو به کاهش چاقی کمک می کند. با توجه به رابطه مستقیم چاقی و سرطان، آلبالو در کاهش احتمال ابتلا به سرطان نیز نقش دارد. مطالعات نشان می دهند که آنتوسیانین احتمال سرطان و به خصوص سرطان روده ی بزرگ را کاهش می دهد.

۹-    تقویت حافظه

آنتوسیانین موجود در آلبالو می تواند به تقویت حافظه نیز کمک کند. تحقیقات بر روی موش های آزمایشگاهی نشان داد که آنتوسیانین عملکرد موتور نورون موش ها را بهبود می بخشد.  


بخش اول>>>

بخش دوم>>>

 

  • گروه سیمرغ

نظرات  (۱)

  • سهیلا محمدخانلو
  • سلام  چون میوه مورد علاقه ام بود با دقت خوندم ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی